همایش

همایش "نقش مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری در اقتصاد"

همایش یک‌روزه "نقش مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری در اقتصاد"،دیروز چهارشنبه، یکم آذر همزمان با سالروز تصویب قانون بازار اوراق بهادار، باحضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر مدیران ارشد اقتصادی، در محل هتل اسپیناس تهران برگزار شد

یکی از اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در این موردگفت: ارزیابی ریسک اوراق بهادار شرکت‌ها نیاز به تخصص، فرصت و هزینه دارد. اما همه سرمایه گذاران امکان ارزیابی ریسک شرکت‌ها را ندارند و به همین منظور، در بازارهای مالی پیشرفته دنیا، موسسات متخصص برای ارزیابی ریسک شرکت‌ها تاسیس می شوند.


معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تصریح کرد: موسسات رتبه‌بندی اعتباری، با دریافت کارمزدی، ریسک اعتباری شرکت‌ها را تعیین و نتیجه آن را برای عموم سرمایه‌گذاران منتشر می‌کنند.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران می توانند از گزارش‌هایی که این موسسات منتشر می‌کنند، برای تصمیم‌گیری استفاده کنند، ابراز داشت: علاوه‌بر آن خود شرکت‌ها هم می‌توانند نقاط ضعف خود را شناسایی و ریسک خود را کاهش دهند. همچنین اگر موسسات ریسک شرکت را شناسایی و اعلام کنند، شرکت های ایرانی می توانند از بازارهای جهانی برای تامین مالی استفاده کنند. 


دکتر محسنی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در حال تدوین مقررات این نهاد مالی هستیم، افزود: موسسات رتبه‌بندی باید بی‌طرفانه اظهارنظر کرده، استقلال حرفه‌ای داشته و تحت نظارت باشند تا سرمایه‌گذاران بتوانند به گزارش‌های آنها اعتماد کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مطالب و مقالات حسابداری ، ،

تاريخ : پنج شنبه 2 آذر 1391 | 10:34 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.