بوشهر تسلیت

بوشهر تسلیت

 


به گزارش خبرگزاری مهر؛ مركز ژئوفیزیك دانشگاه تهران اعلام كرد: 

 

 


در ساعت 16 و 22 دقیقه عصر دیروز سه شنبه (92/1/20) زلزله ای در عمق 12 کیلومتری زمین در مقیاس 6 و 1 دهم ریشتر و بعد از چند دقیقه دو زلزله دیگر در منطقه شهر كاكی استان بوشهر به وقوع پیوست كه در این حادثه حدود 700 خانه بصورت 100درصد تخریب شد و تاکنون 37 کشته و 850 زخمی برجای گذاشته است.

استاندار بوشهر با اشاره به زلزله عصر دیروز بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر هیچ آسیبی ندیده و مرکز زلزله روستاهای شنبه، باغان، درویشی و کاکی در شهرستان دشتی بوده است. این زلزله موجب تخریب برخی از روستاها و ریزش بخشهایی از منطقه كوه مند شهرستان دشتی استان بوشهر هم شده است.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، تاکنون
36 پس لرزه
را در این منطقه ثبت کرده است. بزرگی این پس لرزه ها از 2/9 تا 5/3 ریشتر است که باعث وحشت مردم منطقه و شهرستان های همجوار آن شده است.

به دنبال وقوع این زمین لرزه پنج تیم ارزیابی از جمعیت هلال احمر استان بوشهر، 20 تیم عملیاتی شامل 100 امدادگر و دو فروند بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی و روستاهای توابع بخش شنبه حضور دارند. بر اساس این گزارش در حال حاضر همچنان تیمهای امدادی و اورژانس در حال امدادرسانی هستند.

تصاویر زیر بخش هایی از مناطق حادثه دیده، آواربرداری از بخش های مسکونی و امدادرسانی تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان های خوزستان و فارس در مناطق زلزله زده استان بوشهر را نشان می دهد.


آه زمین حرف بزن
آه زمین کلافه ام
بگو چرا رو حجم تو
من یه جرم اضافه ام
زمین ای سرباز خورشید
ای سیاره رو به سردی
با این نظم کسل کننده
تو تا کی می خوای بگردی
زمین با من حرف بزن
زمین با من حرف بزن


و اونا گریه می کنن
و من حتا نمی دونم
که چی تا این حد دردناکه
و چرا من نمی تونم
و از افلاطون می پرسم
که چرا زندگی سخته
و افلاطون جواب می ده
من این قدرها نمی مونم
من اون قدرها

نمی مونم


زیرک بودی مست شدی
نیست بودی هست شدی
اقامتگاه مرد شدی
میزبان جنگ سرد شدی
میوه بودی مادر شدی
خشک بودی تر شدی
اقامتگاه زن شدی
میزبان جنگ تن شدی


آه زمین بعد از این
جسم منو پایین نکش
از تکرار نجات تلخ
از جذب من دست بکش
زمین ای سنگپاره مطرود
ای آواره آوار قانون
با من از اون راز بگو
پیش از این که بشیم نابود
زمین با من حرف بزن
زمین با من حرف...


و اونا گریه می کنن
و من حتا نمی دونم
که چی تا این حد دردناکه
و چرا من نمی تونم
و از افلاطون می پرسم
که چرا زندگی سخته
و افلاطون جواب می ده
من این قدرها نمی مونم
من اون قدره
ا
نمی مونم


 

 

زمین نلرز ! اینجا ایران است!

گاه فراموشت می شود که مردمان این سرزمین سالهاست که بر خود می لرزند ! تو دیگر کوتاه بیا !

اینجا بوشهر است ،جایی که خانه های مردمانش از کاه و گل است !

نلرز زمین...شانه های پدرم هر روز می لرزد
تو دیگر نلرز....



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 22 فروردين 1387 | 5:8 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.